fbpx
Az e-kereskedelem hazánkban is egyre népszerűbb. Egyre többen vásárolnak online, ami azt eredményezi, hogy a verseny is igen nagy. Hacsak nem olyan egyedi dolgot árulsz, ami máshol nem kapható, bizonyára neked is vannak kisebb, nagyobb versenytársaid. A webáruházak sikere nagymértékben függ a márka láthatóságáról. Sajnos az már nem elég, hogy elkészül a webáruházad, és feltöltöd a termékeket. Láthatóvá kell válnod, tartalmat kell gyártanod.

Egy jól megvalósított tartalommarketing-stratégiával könnyedén magadhoz vonzhatod a célközönségedet. A tartalommarketing segítségével erős márkává válhatsz, növelni tudod a konverziódat, növekedni fog a közösségi média jelenléte. Röviden többet fogsz tudni értékesíteni is.

 

Ez mind szép és jó, de hogyan essek neki?

 

Készítettem neked egy kis útmutatót, ami segít majd elindulni. Azonban a titok a megvalósításban rejlik. Szóval az elolvasás után, érdemes nekiesni a megvalósításnak.

 

1. Tartalommarketing-stratégia alapjai

 

Csak röviden. A tartalommarketing egy folyamat, aminek célja a tartalom tervezése, elkészítése, terjesztése és menedzselése. Minden tartalomnak megvan a maga szerepe. Éppen ezért alaposan meg kell tervezned, hogy mikor milyen tartalmakat készítesz.

 

Kezdésnek válaszolj magadnak az alábbi kérdésekre:

 

  • Mi a tartalommarketing fő célja? (pl.: márkaépítés, konverzió növelés, social média megjelenés növelés, stb.)
  • Kiknek gyártod a tartalmakat? ( A „mindenkinek” nem jó válasz. Ha bútorokat árulsz, célozd meg a friss házasokat, akik most fogják berendezni a közös otthonukat.)
  • Melyek azok a csatornák, amiket használni szeretnél?

 

A második kérdést érdemes alaposabban is kidolgozni. Azaz készítsd el a saját buyer personádat. Ő lesz az a fiktív személy, aki a legjobban összefoglalja a célcsoportodat.

 

 

Cikk ajánló: Mi az a Buyer Persona? Miért és hogyan hozz létre egyet?

 

 

Úgy sokkal könnyebb lesz tartalmat gyártanod, ha tudod kiket kell megszólítani. Mindig tartsd szem előtt, így sokkal könnyebben fog menni a tartalomkészítés.

 

2. Különböző típusú tartalom létrehozása

 

Amikor tartalomkészítésről van szó, sok embernek egyből a szövegírás jut eszébe. Pedig a szöveges tartalom csak az egyik a sok közül. A paletta igen széles. A webáruházaknak pedig kötelező több fajta tartalom típust alkalmaznia.

A Tartalommarketing periódusos rendszer szerintem tökéletesen összefoglalja a lényeget. (lásd a lenti képet, ha nem tudod elolvasni, klikkelj rá.)

 

Tartalommarketing periódusos rendszer

Tartalommarketing periódusos rendszer (econsultancy.com)

 

 

Cikk ajánló: Ha nem okoz gondot az angol szövegértelmezés, akkor ajánlom figyelmedbe az alábbi cikket: Introducing The Periodic Table of Content Marketing

 

 

Segítségképpen összeszedtem a legtöbbször használt, és jó eredményeket produkáló tartalmakat.

 

  • Infografika – Az adatok vagy információk vizuális ábrázolása, hogy a felhasználók könnyen, és gyorsan megértsék a tartalmat. A Canva segítségével ingyenesen is készíthetsz infografikákat.
  • Mémek – Humoros szöveges tartalmú videók / képek. Ez a tartalom nagyon népszerű a tinédzserek körében. (Itt készíthetsz saját mémet)
  • Videók – Egy kép többet mond ezer szónál, azonban egy videó annál is többet. Használhatod termék bemutatásra, terméktesztre stb. Az emberek imádják az ilyen videókat.
  • Termékismertetők – Részletesebben tudod bemutatni az adott terméket. Tökéletes lehet kifogáskezelésre, előnyök bemutatására.  Az ilyen tartalmakkal tudod motiválni az embereket a vásárlásra.
  • Felhasználó által generált tartalom – Az ilyen tartalmak aranybányák. Hiszen az ilyen tartalmak bizonyítani fogják, hogy igenis jó, amit árulsz. Ráadásul úgy, hogy nem te mondod, hanem az elégedett vásárlók.
  • Ügyfél visszajelzés – Használd az ügyfelek visszajelzését, a még nem vásárlók ösztönzésére. Az ilyen tartalmak növelni fogják a hitelességedet, és bizalmat generálnak.
  • Hírlevelek – A feliratkozóknak rendszeresen küldheted az aktuális híreket, új termékeket tudsz neki kínálni, akciózhatsz, kuponokkal jutalmazhatod stb.
  • E-könyvek – Az ilyen fajta tartalmakkal építeni tudod az email listádat, sőt szegmentálni is tudsz. Így személyre szabott leveleket tudsz neki küldeni. Ha ingyen adsz neki valami értékeset, viszonozni akarja majd.
  • Szöveg A szövegeid legyenek legalább 300 szavasak. A keresőmotorok, a 300+ tartalmakat jobban szeretik.

 

Több gyakorlatias tartalmakért lépj be a klubba!

 

Használd a fent említett tartalmat hogy…:

  • …tájékoztasd az ügyfeleidet új termékekről, eseményekről
  • …bemutasd a termékeidet
  • …erős márkát építs
  • …segíts a keresőmotoroknak feltérképezni a webáruházadat
  • …növeld az eladásaid számát

 

Megjegyzés: A tartalmak felhasználó központúak legyenek. Ne mindig az értékesítés lebegjen a szemed előtt, hanem próbálj meg értéket adni. Senki nem szereti azokat az oldalakat, ahol csak eladni akarnak neki. Adj nekik értéket, és hidd el meg fogják hálálni.

 

3. Vendég blogolás

 

Vágj bele a vendég blogolásba!

 

A vendég blogolás kiváló lehetőség, hogy új embereket szólíts meg, akár ingyen is. Keresd meg azokat a weboldalakat, ahol nagy valószínűséggel megfordulnak a te lehetséges vevőid is. Keresd fel a weboldal tulajdonosát, és ajánld fel , hogy ingyen írsz neki egy (akár több) blog bejegyzést. Cserébe pedig csak egy backlinket kérsz (az oldaladra mutató linket hívjuk backlinknek).

 

Mi? INGYEN?

 

Igen. Az ilyen jellegű együttműködések hosszútávon igen csak megérik. Hiszen, ha megfelelően van optimalizálva a cikk, akkor a keresőből folyamatosan fogja neked generálni a releváns követőket / ügyfeleket. Ami lássuk be, nem rossz üzlet.

 

 

Cikk ajánló: Mi a linképítés és hogyan érj el vele kimagasló eredményeket?

 

 

4. Optimalizáld a tartalmakat

 

Lehet te írod a legjobb cikkeket. Azonban ha ezek nincsenek megfelelően optimalizálva, és a Google illetve egyéb keresőmotorok nem indexelik be, olyan mintha nem is lennének.

A megfelelő meta tag beállításokkal, és kemény munkával elérheted, hogy a tartalmaid a keresőben is jó helyen szerepeljenek. Minél jobb helyen szerepelnek a cikkeid, annál nagyobb forgalmat fog kapni a webáruházad. Ráadásul mindezt ingyen, hirdetések nélkül.

 

Mi az a meta tag beállítás, és mit állítsak rajta?

 

Kezdésnek elég erre a háromra koncentrálnod: meta title, meta description, image alt-tag. Az első kettő lesz az, amit a keresőben is olvashatsz, ahogy a lenti képen is bejelöltem. Az image alt-tag segítségével el magyarázhatod a keresőmotoroknak, hogy az adott kép miről szól. Így még a képtalálatok között is szerepelhetsz mint találat. Pofonegyszerű beállítani, és nagyon hatásos tud lenni.

 

Gyors példa: A vevő díszpárnát keres. Beírja a keresőbe, hogy díszpárna, megnézi a képi találatokat. Rákattint a te termékképedre, ami vagy egy cikkre, vagy a termékoldalra visz. Ilyen egyszerű.

 

5. Legyen saját blogod

 

Sok webáruház tulajdonos figyelmen kívül hagyja a blogolás jelentőségét. Pedig az aktív blogolással folyamatosan kapcsolatot teremthet a vevőivel. Tájékoztatni tudod őket az újdonságokról, akciókról,közelendő eseményekről, edukálhatod őket, segítheted őket dönteni a te terméked mellett, bizalmat építhetsz, növelheted a konverzió számot, és még sorolhatnám.

 

„Dehát az én webáruházam más. Ezekről a termékekről nem lehet mit írni. ”

 

Pedig nem más. Sőt, ha ismered a célcsoportodat, akkor biztos vagyok benne, hogy tudsz nekik jó tartalmakat szolgálni. Tesco, Deichmann, Euronics, Extreme Digital, eMag, Mall.hu. Mi a közös bennük? Hogy mindnek van saját blogja.

 

Ha elvégezted a fenti „házi feladatot”, akkor garantáltan menni fog a tartalomkészítés. Ha még úgy sem, akkor keress fel engem, és megoldjuk a problémát.  

 

6. RENDSZERESEN készíts tartalmakat

 

A keresőmotorok mindig a legrelevánsabb tartalmakkal próbálja kiszolgálni a felhasználókat. Kifejezetten szereti azokat a webáruházakat, ahol folyamatosan frissülnek a tartalmak. Például új cikkek jelennek meg ( még egy jó ok, hogy legyen saját blogod). Szóval amennyiben szeretnél minél jobb helyen szerepelni a keresőben érdemes rendszeresen egyedi tartalmat készítened.  Az érdeklődők fejében folyamatosan kérdések merülhetnek fel egyes termékekkel kapcsolatban. Legyen a te webáruházad az a hely, ahol válaszokat kapnak a kérdéseikre.

 

rendszeres tartalomkészítés

A rendszeresség lesz a sikered titka!

 

 

Sajnos pár cikk a blogon, vagy néha néha kirakni egy Facebook posztot NEM elég. Érdemes valamilyen rendszerességgel készítened a tartalmakat, és ne pedig hasraütés szerűen. Legyen egy content naptárad, ahol előre megvan, hogy hol milyen tartalmat kell kitenned. Szánj rá pár órát és tervezz előre, így sokkal hatékonyabban fogsz növekedni. A “kiteszek egy képet, hogy legyen valami tartalom” sajnos nem lesz eredményes. Használd a második pontban felsorolt tartalom típusokat. Így változatosabb tartalom típusokkal készíthetsz.

 

7. Legyél ott, ahol a vevőid

 

Kezdetben elég lesz csak az egyik felületre koncentrálnod. Az az egy, ha megfelelően csinálod, nagyon sok időt el fog venni. Mindenképp azzal a felülettel kezdj, ahol a legaktívabb a célcsoportod. Felesleges Facebookon tartalmakat készíteni, ha a vevőid folyamatosan az Instagramon lógnak.

 

Továbbá érdemes engedélyezned a social média gombokat is a webáruházad oldalán. Sokszor van, hogy a vevő tovább szeretné küldeni az adott terméket ,vagy cikket de nem tudja. Vagyis csak akkor, ha kimásolja az adott URL-t. Könnyítsd meg a felhasználók dolgát és helyezd el a megosztás lehetőségét az oldalakon. Ezzel lehetőséget adsz nekik, hogy még könnyebben másokhoz juttassák a webáruházad termékeit vagy tartalmait.

 

Több gyakorlatias tartalmakért lépj be a klubba!

 

 

8. Megoldást a problémákra

 

Sok webáruház tulajdonos még mindig azt gondolja, hogy ha kiteszi a termékeket egy rövid leírással meg fogják venni. Ez sajnos nem elég. Sőt nagyon kevés.

Vásárlás előtt az emberek szeretnek minél többet megtudni az adott termékről. Nagyon kevesen vásárolnak azonnal. Biztosra akarnak menni, hogy jó döntést fognak hozni. A tartalommarketinggel segíteni tudod őket a döntéshozatalban. Azért is mondtam, hogy először adj ,és majd csak utána kérj. Ha válaszokat nyújtasz a kérdéseikre, akkor nagyobb valószínűséggel nálad fognak vásárolni, és nem pedig a konkurenciánál.

 

Összegzés

 

A tartalommarketing komoly erőfeszítéseket igényel. Azonban a megfelelő tartalommarketing-stratégiával növelni tudod a bevételeidet. Fontos, hogy alkalmazd a fent leírtakat, hiszen csak akkor fogsz eredményeket elérni. Ha pedig inkább másra bíznád ezt a feladatot, akkor keress meg, és segítek.